lördag 15 augusti 2015

Ferragosto och födelsedag...




Njuta det sista av sommaren!







Äntligen ser det ut som att det blir riktigt sommarlovsväder 
de två sista veckorna innan skolstarten.

Vi försöker mjölka ur det sista av sommaren på de bästa av sätt. En tripp ner till sköna Mjörn på Tjörn, till Morfar med sambo börjar höra till. 
Det är få ställen dit jag finner det harmoniskt att knöka in hela min familj. Mest för motpartens skull än vår;)
Men hos min pappa får jag aldrig den känslan. 

De bor så fint, så nära havet, så nära kvällsdoppet, så nära de 19 grader som västkustshavet bjöd på...

Lite nöjespark i dagarna två med ett lite lyxigt hotellboende under natten däremellan fick vi också till på ett smidigt vis:)

Å, vad vi njöt. Bara jag och min familj.
Av karusellerna, det fina vädret, familjekärleken och sockervadden...







Idag firas Ferragosto nere i mitt blivande tredje hem (har ju inte hunnit prägla in mig själv i det huset ännu, så än så länge får det väl benämnas som "blivande") och här hemma i det första fyller frun i huset år. Inte för att vi brukar fira det. Gillar ju inte sådant. Hade hellre varit nere i Drömmen om Italien idag. 

Men en tårta ska bakas, mest för att testa något av de härliga tårtrecepten som finns i boken på kökshyllan. Lilla M håller som bäst på att göra vimplar som dekoration till bakverket. Kanske att vi dristar oss till att få ut en bild på konstverket, OM det blir bra. Kanske annars också förresten;)

Njut av att hela vårt land idag har strålande sommarväder
härliga läsare. Här ska nu Hemmafrun ta tag i att färga kaksmet i olika färger och försöka få till en marängfrosting istället för grädde (eftersom Lilla M inte vill ha det)...

Karmisar
Becca



Inga kommentarer: