fredag 26 juni 2015

Borta från verkligheten ett par dagar...




Fokus ligger Bortom Verkligheten 
denna sommar!










Den här veckan har sedan länge varit inplanerad i vår agenda. 
Att fortsätta med "projekt-färdigställa-Bortom-Verkligheten".

Stora M har tillsammans med en snickare och vän påbörjat innerväggarnas vackra framtoning. Timmerpanel som sågats till hos en snäll pensionär i Särna, börjar nu så sakteliga ta form. Det är inte bara att regla upp väggar i ett timmerhus där man måste ta hänsyn till att det de närmaste fem åren sjunker en del i höjd. Men under dessa dagar som jag befunnit mig i vårt andra hem, så har vårt sovrum börjat ramas in och de övriga två sovrummen också fått en överskådlig yta. Detta har gjort att huset nu känns betydligt större än innan. Jag hjälper gärna till där jag kan, men måste erkänna att jag gladeligen undviker inblandningen av mätplanering och konsekvensanalyser vad det gäller byggkonstruktioner. Det är nog lugnast så helt enkelt...







Jag har för egen del koncentrerat mig på sådana där tjejiga grejor som att serva det manliga klientelet med mat. Diskat efter dess framfart och städat upp efter leriga stövlar som gjort kladdiga avtryck i det fina trägolvet;)
OCH jag har njuuuutit varje sekund:) 


Jag har därutöver börjat planera köket, som nu är färdigmonterat. Ett väggskåp för glas från IKEA är monterat på den färdigställda innerväggen och jag har utsett min favoritkaffekopp!!!

En jättevacker, lagom stor kopp från Indiska med turkosblå fjärilar på!


Vårt kopparkärl, som vattnet från brunnen hämtas i, läcker lite. Därför vill man inte ställe ner det direkt på golvet. Av en slump hittade jag det perfekta golvskyddet i form av ett brickbordsfat på IdéA (en gullig inrednings-frisör-klädbutik i Romme söder om stan) strax innan vi åkte upp i tisdags efter lunch. Det blev bättre än perfekt och jag har hittat massor av mer saker jag måste ha med mig därifrån nästa gång jag åker upp:)

Dags att natta sig själv nu. Har en kusin från södern med familj på besök här under natten och tänkte kanske vara lite social med dem innan de drar vidare imorgon bitti!

Karmisar
Becca

Inga kommentarer: