lördag 21 mars 2015

Vakna till en ny värld




Efter att veckan fått ändra skepnad både en och två gånger på grund av

magsjuka 

uteblivet jobb och en lång återhämtning, vägrade jag att ställa in stugplanerna för helgen. Jag har inte varit här sedan veckan innan Minstingen föddes, så familjen fick helt enkelt stå ut med en lealös trasa till mamma under bilresan upp. 

Men så idag vaknade jag på andra sidan. Och när man dragits med en magåkomma så känns det ju så där oförskämt piggt när det vänder. Strålande solsken mötte mig när jag tittade ut genom sovrumsfönstret denna morgon. Fulufjället syntes knivskarpt i horisonten och tio graders kyla skapade en bomullskänsla med lite bubbligt pirr i min tidigare så sargade mage. Att det igår snöade en decimeter som idag ligger som fluffig grädde över landskapet gör denna vinterdag till en av årets bästa.




Vi tömmer idag den gamla stugan och åker till Sälen för att inhandla det vi saknar, som ljussläckare, läckspray, en sopborste och ett par grytlappar. I skälen är vi till freds hela gänget och ser fram emot en braklunch på Sälenfjället.

Karmisar Becca

Inga kommentarer: