tisdag 24 februari 2015

Storlek 74





Storlek 74 är ett faktum


Tvättstugan får sig en omgång idag.
Och nu ryker storlek 56, 62 och 68. Minstingens, de där pyttesmå urgulliga bebiskläderna är ett minne blott. Lite sorgligt. Den här gången tvättas dem ju och viks ihop, för att lämnas bort för gott. Inte för att förvaras till eventuella fler egna bebisar.

Samtidigt finns det ju så mycket roligare och coola kläder från storlek 74/80.
Härligt grabbiga kläder i dova färger.

Genusneutral som jag inte är!
Helt fel i dessa tider, men jag är hopplöst traditionell där.

Gillar tjejigt och killigt. För mig är den gränsen ganska klar och jag tycker att det är skönt att nu slippa rosa prinsessateraljer och tyllkjolar ett par år framöver. Lilla M har vuxit ifrån det och än så länge är det jag som bestämmer hur grabbarna ska se ut:) För den sakens skull, så kommer de absolut få gå i kjol till dagis om det är det de vill. Men fram till det att den dagen kommer, så kommer jag att påverka dem i klädväg allt vad jag kan.

Vi väntar en majbebis och en junibebis i bekantskapskretsen, så jag hoppas att mina favoritbodys och praktiska sparkdräkter kan få komma till användning även i fortsättningen. De ligger i alla fall nu omsorgsfullt tvättade och hopvikta i en tygbag på väg att hamna hos någon annan än oss...

Nu håller jag tummarna för att jag tvättat bort magsjukan och att vår vecka kan börja imorgon.

Karmisar
Becca




Inga kommentarer: