lördag 7 februari 2015

Småländska skogarna




Jag och Minstingen 
har tagit oss en biltur neråt Småland och lämnat övrig familj kvar i Dalarna.







Och det är som vanligt när jag passerar dalagränsen, jag känner mig hemma! 

Jag är sörlänning. Det är bara att gilla läget. När dessa marker omger mig känner jag en obeskrivlig hemmakänsla och en igenkännelse som är inte går att förklara. Så är det bara. Att jag aldrig har varit bosatt i Småland spelar inte så stor roll. Landskapet söder om Vänerområdet är annorlunda än det som finns norr om, och det känns mer hemma. Så är det bara!





Nu ska vi spendera första natten hos bästaste M, för att fortsätta en efterlängtad långhelg i Emils trakter. Bara någon mil från Mariannelund. 

Mini verkar ha aklimatiserat sig i ett nafs och sover som en stock i sin resesäng. Själv ska jag strax lägga huvudet på kudden och njuta av att denna helg bara behöva lägga fokus på Minstingen och mig själv!

Karmisar Becca


Inga kommentarer: