lördag 3 januari 2015

Nu är glada julen slut...


Toppstjärnan i vår julgran. Ny för i år från Lexington.



Idag ryker vår julgran!


Ska börja plocka ur den när barnen plockat bort kojan de byggde igår efter att jag hämtat lilla M i Järvsö (en dag för tidigt(!)).
Jag som alltid har järnkoll på datum, lyckades igår med konststycket att hämta henne en dag tidigare än vad jag kommit överens med hennes pappa om.
Jag fick hur som helst med henne hem. Hade känts något jobbigt att åkt de 40 milen ännu en gång idag:) Nu blir hon här resten av jullovet och i Järvsö börjar inte skolan 
förrän den 12:e. 
Lycklig är jag!!!







Här tränas det hund just nu.
Vi har ju den finaste hunden som finner sig i de flesta situationer.
Lilla M och minsta M har en speciell relation och när hon är här, så är det bara lilla M som gäller (förutom när någon annan erbjuder honom en stund i sitt knä:)). 
Då sover han i hennes rum varenda natt (när hon inte är här kollar han in i hennes rum varje kväll och går sedan ut i hallen till sin korg) och vill helst att det är hon som ger honom maten på kvällarna. Det är hon som har lärt honom alla "onödiga" färdigheter han kan, som att räcka fram tassen, rulla, spela död och så vidare. 
Det var delvis av hänsyn till lilla M vi skaffade en ras i minsta M´s storlek för snart 7 år sedan. För att han skulle vara hanterbar även för ett barn. Det har vi inte ångrat en sekund. En mer sympatisk, lätthanterlig, arbetshund finns inte än vår jaktspaniel.

Nu till nedpackning av julen 
sedan ska det göras hemgjord bearnaise inför middag med vänner ikväll!
Trevlig helg på ER.

Karmisar
Becca


Inga kommentarer: