söndag 21 december 2014

Årets tillskott åt julgranen






För sju jular sedan försvann alla mina 
julgransdekorationer i flytten hit till Dalarna.
(Tänk att det nu är sjunde julen jag firar med min man!!!)

Sedan dess har jag så sakteliga börjat bygga upp mitt förråd av nya hängen till detta traditionsträd.

Varje år köper jag två nya prydnader i en butik på NK i Stockholm. Jag kommer aldrig ihåg vad den heter, men den ligger på översta våningen bredvid leksaksaffären. De säljer urgulliga småbarnsassesoarer och kring jul ännu gulligare utsmyckningar till julträdet.


I år fick de två inköpen gå i hundens tecken. De ser lite ut som helan och halvan, fast hundar:) Blev dock dödsförälskad i en elefant också, så i år blev det tre nya ornament som nu pryder tre olika grenar i familjens fina gran 2014 års jul till ära.








Mini passade i samma veva på att lämna in sin önskelista 
till tomten nere vid huvudentrén.

Det finns inga som helst tendenser till någon rädsla för tomten hos min tvååring.
Han lämnade beslutsamt fram sin pappersbit där han högaktningsfullt skrivit totto och docka, förklarade för tomten vad varje ord betydde på sitt eget språk och pekade och gestikulerade när tomten inte förstod att totto betyder tåg. Slutligen var han ändå nöjd med sitt framförande för att få sin önskan igenom detta år och stoppade då slutligen sin lista i tomtens postlåda.

Mammahjärtat smälte och fick en ordentlig känsla av jul och tillgivenhet! 

Karmisar
Becca

Inga kommentarer: