tisdag 11 november 2014

Ut ur bebisbubblan






Sista dagen i bebisbubblan.



Imorgon ska jag försöka börja jobba så smått.
Idag fyller Minstingen en vecka. Hipp Hurra!

Jag har delat upp torsdagen på två dagar för att inte ta mig vatten över huvudet.
Min kropp känns så gott som återställt så här en vecka efter förlossningen, men att stå en hel dag som frisör kan vara ganska påfrestande för delade magmuskler och en hållning som har en förmåga att sacka ihop. Så för säkerhets skull...
Förhoppningen var ju att Minstingen hade valt att komma ut något tidigare, för att Mamman skulle hinna vara hemma åtminstone ett par veckor innan det var dags att jobba igen. Men det är ju liiite svårt att styra.


Och är man en egen enmansföretagare som det senaste året bara jobbat en dag i veckan, så kräver firman en del intäkter efter tre torsdagars frånvaro. När jag jobbade heltid innan att Mini föddes var den ekonomiska situationen lite simplare, eftersom det fanns helt andra möjligheter att lägga undan innan. Att jobba en dag i veckan är mer för att hålla företaget flytande. Inte så mycket för att tjäna miljoner:)






Fina, älskade barn!!!


Så efter en jätteskön helg här hemma med alla mina barn, är det nu dags att återgå till den vardag vi hade innan Minstingen föddes.

Karmisar Becca

Inga kommentarer: