torsdag 30 oktober 2014

Förbereda Halloween




Tre dagar sedan förra inlägget...
Dock är anledningen till det inte att jag kämpat ut Minstingen på Falu förlossning och nu njuter av trebarnsmammelivet hemma. 

Icke! 

Han väntar på sig den lille krabaten. Nu har alla gissat fel på datum. Min gissning var ju igår... Så nu känns det som att han, för min del, gärna kan få stanna där inne några dagar till. 
Nu har jag liksom varit helladdad i en vecka, så nu behöver jag ladda om lite:)
Ikväll ska jag ju se på "Bytt är bytt" (galet roligt att gissa värdet på dessa föremål, jag har alltid fel...). Imorgon ska vi ju gå Hovis runt och spöka, på lördag har vi bjudit hemma en massa vänner på Halloweenmiddag och på måndag ska Lilla M köras till Järvsö och på kvällen har jag en färgkurs inbokad med Maria Nila som jag så voluminöst (ha, ha, där fick jag till ett vokabulär som heter duga) gärna vill gå på.

Så en vecka till. Onsdag den 5 november blir bra:)










Här hemma förbereds det för Halloween!

Tur att jag har lilla M, som sköter det där med traditioner. Jag är ju så ointresserad själv. 
Spindelväv, spindlar och döskallar är nu intrasslat i våra tre stora takkronor här i huset.

Måste ändå erkänna att det blev riktigt stämningsfullt och spooky och lite lagom rått!

Vi har avslutat kvällen med luskamning och clementinätning. Det går ju löss på både skolor och dagis så här års. Och att ha en bra luskam hemma och använda den några gånger per vecka kan vara lösningen på att man slipper de äckliga små liven, om man har eventuella  gnetter och att man i så fall hinner på dem innan de kläcks...
Bläuk,  som Mini skulle säga.


Karmisar Becca



Inga kommentarer: