fredag 22 augusti 2014

Två månader återstår



Inträder gravidvecka 32.

Ganska mycket är unikt för mig den här graviditeten. Som det där med cravings. Det har inte hänt tidigare. Nu kan jag få ett galet sug efter vissa saker. Tack och lov oftast relativt nyttiga saker.




Godaste smoothien just nu:

Granny Smith äpple
Banan
Vattenmelon
Frysta hallon
Apelsinjuice
Mynta

Ganska sött och gudomligt gott!

Nu är det bara två månader kvar till beräknad nedkomst. Ungefär nio veckor. 
Förmodligen är det sista gången jag är gravid, så jag ska försöka njuta även av dessa (de två fysiskt tyngsta) månaderna av graviditeten. Psykiskt tycker jag nog att det är de bästa månaderna. Det är ju nu man förpuppar sig tillsammans med den kommande babyn och det som händer runt omkring har inte så värst stor betydelse. Finns ingenting som känns jobbigt, ingenting kan stressa mig och jag lämnar över det där kontrollbehovet på något obestämbart istället. 

Två månader av ens liv i ett totalt lugn.
Jag och Viggo!
Alla andra får foga sig.

Karmisar Becca

Inga kommentarer: