måndag 25 augusti 2014

Ett barnrum



Stora V´s rum börjar så smått kännas som ett barnrum, från att ha varit ett gästrum,
 som egentligen blev mer ett vet-inte-var-vi-ska-göra-av-detta-så-vi-slänger-in-det-här-så-länge rum...






Idag ska det göras en bok av bilder som karaktäriserar minstingen i familjen. Bilder av personer nära honom och på saker han gillar.  

Att ha med till dagis nästa vecka. 
Att ha när han vill bläddra och känna igen under dagistimmarna. 
Att ha med sig, så att alla nya människor kring honom ska få flera bilder av vem V är.





Bikupan får nog en egen sida i boken.
Det finns inte mycket sparat från när jag själv var liten, men denna har hängt med.
Inköpt för otaliga egna veckopengar hos biodlaren på Storegårdsvägen i Vargön.

Minns katastrofen när de höjde priset per bi från 10 kr till 12. Jag som bara hade 10 kr i veckopeng!

Så mycket som jag och båda mina barn lekt med dessa bin i denna bikupa, så har den varit väl värd investeringen.   




Kanske blir den en bild av hela rummet också i boken.
Han verkar gilla det väldigt mycket.
Eller en bild av Lisebergskaninen, eller av strutsungen från Strutsfarmen, eller på springcykeln. 

Eller kanske på sångpåsen ovanför sängen. Den är en storfavorit!
Det finns ju så mycket en tvååring tycker om:)
Ska nog ta med en bild av en burk med majskorn också, nu när jag tänker efter...

Karmisar Becca

Inga kommentarer: