söndag 14 juni 2015

Ekologiskt och hembakat i Frostbrunnsdalen






Tid för sightseeing hemma!
Det hör mina somrar till. Det är då jag tar mig den tiden.





Efter sju år i den här staden har jag denna söndag
 äntligen tagit mig ner i Frostbrunnsdalen. Ett naturreservat i ett gammalt badhotellsområde som alla pratar så fantastiskt vackert om.

Och faktum är, att trots att jag bor i en av Sveriges absolut fulaste städer, så finns det oerhört många fina små smultronställen när man letar sig en bit utanför stadskärnan.

Detta är ett av dem!





Fram till i augusti drivs caféet här nere av Ellinor. 
Allt är hembakat och ekologiskt. Det gillas skarpt! Allergianpassade- och rawfoodbakverk finns också på den enkla, men ändå exklusiva fikamenyn. 
Åt själv en suveränt god rabarberpaj med gudagod grädde till idag. Nyttigt för själen:)

Solen värmde och ljuset nere i dalen var trollskt.
Så befinner ni er i eller passerar Borlänge i sommar? Parkera vid Stora Tuna kyrka och gå ner i Frostbrunnsdalen rakt över vägen.

Karmisar
Becca

Inga kommentarer: