fredag 10 april 2015

Att resa med barn...




Mitt kaffesällis här på morgonen!

Det är vår grej, Minis och min. Vi dricker alltid en kopp kaffe tillsammans på morgonen innan vi gör någonting annat. Han ur en betydligt mindre kopp än Mammans kanna dock.

Nu är vi mitt upp i packningen inför vår kommande familjeresa. Lilla M fick välja själv denna gång och valde, som väntat då, att inte följa med. Hennes biologiska far har många goda egenskaper, men hans resepuls är lika med noll, och tyvärr verkar min äldsta ärvt just den genen från honom... Så Stora M och hon är på väg upp till Järvsö nu för avlämning. 





Det är en inbrottsvåg över vår stad just nu. 

Eller det är det kanske alltid. Funderar på om vi har något av värde här hemma, men kan faktiskt inte komma på något särskilt. Jag tror inte ens att jag har något speciellt som inte försäkringsbolaget skulle kunna ersätta. 
Men om någon i inbrottstankar ändå vill prova, så ligger mina smycken (från Snö of Sweden, Pilgrim och hemgjorda pärlhalsband, inget av direkt värde alltså), i en grå rund ask uppe på skrivbordet på vårt sovloft. Så ni behöver inte rota runt överallt är ni snälla. Kontanter ligger nere i köksöns vänstra låda till ett värde av 27 kronor i dagsläget. Larmkoden till huset tänker jag inte delge här, men Securitas brukar ta  minst 15 minuter på sig hit ut, så ni har ganska gott om tid. Bästa hållet att fly åt om de ändå hinner hit innan ni är färdiga är genom skogen mittemot huset.
Gamla M vaktar huset på kvällar och nätter, men arbetar dagtid, så bästa tiden är mellan 8 och ca 15 mitt på dagen:) Akta er för vakthunden bara! Han är en liten brun jaktspaniel som älskar människor!
Lycka till!!!




Jag hoppas jag har tänkt på allt nu...

Två saker jag har en förmåga att glömma och som man måste ha med sig när man reser med barn, är en resevattenkokare för välling och ersättning och flygbälten för infants. Både dessa saker är nedpackade den här gången. Dessa flygbälten är perfekta OM man behöver åka taxi och det inte finns bilbarnstolar att tillgå. Jag vet, det är inte det optimala så klart, men att barnen i alla fall sitter fast i mitt eget bälte är bättre än att sitta helt lösa...

För övrigt finns ju det mesta man glömt att köpa på plats, så man behöver inte bli så stressad över packningen. Pass, biljetter och pengar kommer man långt med.

Isola d'Elba qui veniamo!

Karmisar
Becca






2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej! Var köpte du dem flygplansbältena?

Unknown sa...

Hej! Var köpte du dem flygplansbältena?