onsdag 10 december 2014

Egna ljus, en ny tradition?






Jag och Minstingen var och stöpte ljus igår.

Brudarna på Romme Hälsocenter har under november och december bjudit in till någon form av aktivitet på tisdagskvällar. Igår var det ljusstöpning på schemat och jag, min arbetskollega och mamsen hängde över marschallerna vid sextiden igår kväll när de öppnade.

Märk att det är ljusmassa i plåtkantinerna, inte Kebabtillbehör som det står på.
Om någon hade funderingar på om vi använde oss av någon ny metod... Så nej:)










Tio lite halvkrokiga ljus fick vi med oss hem och fyra av dem sitter nu i adventsljusstaken på köksbordet. Nästa år blir det definitivt ljusstöpning här hemma i garaget. 
En ny tradition är född i denna annars så traditionsfattiga familj!!!

Så mysigt och vad roligt man kan ha under tiden:)

Nu ska jag hämta alla mina sparpengar och åka och inhandla en ny bil...

Karmisar Becca 

Inga kommentarer: