lördag 6 september 2014

Service till hungrig hund



Dörrklockan ringer klockan 06.10 denna lördagsmorgon (!)
Jag och Mini (det där med att kalla honom stora V kommer inte funka, han är liksom Mini) har varit uppe sedan 40 minuter redan, så ingen risk att någon väcker oss här.



Däremot är det hopplöst att ha nyckellås på insidan av ytterdörrarna. I alla fall om man, som jag, aldrig har koll på var jag har mina nycklar.
Skit också, när jag anar att det är hundens matsäck som ska levereras och hunden är hungrig! Minsta M och Mini tycker att det är riktigt roande att se Mamman yra omkring i huset, ropandes till någon utanför dörren att nycklarna bara måste hittas först...

Tillslut..., tvättstugefönstret fick duga. I rosarutiga pyjamasbrallor och en alldeles för liten pyjamasöverdel i dessa tider skrev jag under på budfirmans manick. Allt detta för att slippa bära en 20 kilos hundmatsäck från affären till min bil och sedan in i huset. Internetbokningen igår eftermiddag med expressleverans fungerade i alla fall:)




Go´morron alla morgonpigga
 och ni som fått en skön sovmorgon och läser detta lite senare!

Vackrare morgon får man nog leta efter. Tunn dimma över åkern. Väldigt skön höstig känsla, i vetskap om att vädret under dagen ska bli sommarsoligt och över 20 grader varmt.
Lite trädgårdspyssel är planen idag med lite förhöstning av rabatter och krukor.

Men först en stooor kopp kaffe åt Mamman och en hög med supergoda satsumas åt Mini. Det ligger redan ett antal tomma skal på vardagsrumsbordet... Smakar jul! 
Vi liksom tre årstider denna morgon när vi ändå är igång:)




Nix, nu till kaffet, satsumasen och Supertrion, som tydligen räddar katter i Venedig idag.

Karmisar Becca



Inga kommentarer: