tisdag 19 augusti 2014

Hemvändare eller tvärtom




Vi vände hem från Tjörn förra veckan, för att jag skulle jobba min arbetsdag under den veckan, för att direkt efter det passet åter dra iväg på nästa inbokade aktivitet.

MIDNATTSLOPPET på söder i Stockholm!






Hela familjen sprang.
 Exept for Moa då...

Alla med ambitionen att ha roligt. 
Den målsättningen uppnåddes av samtliga, även Mamman och Hemmafrun.

Extra glad är jag för att lilla M tyckte att det var så roligt. Hon är taggad för att träna ner sin tid tre minuter inför nästa år (vilket var som krävdes för att vinna hennes åldersgrupp).

Att hitta något sportbetonat som min äldsta tycker är roligt har inte och är inte det enklaste. Samtidigt är jag av egoistiska skäl väldigt tacksam över att hon inte fastnad för något som fotboll eller annan lagsport, som i framtiden kommer kräva mycket tid av sommaren. För oss skulle det medföra att en stor del av sommarloven skulle behöva  spenderas i Järvsö...

Håll dig till löpning gumman! Det funkar på båda dina hemorter...


Från och med nu återgår vi till vardag igen efter en helt vansinnigt bra sommar.
Idag ska vi på inskolningssamtal på stora V´s blivande förskola. Är lite gammeldags och väljer i fortsättningen att fortfarande kalla det för dagis. Är så glad för den platsen vi fått. På förstahandsvalet i grannkommunen, vilket jag inte alls hade några större förhoppningar för.

Imorgon är det skolstart igen för lilla M och de tidiga Järvsömornarna är ett faktum ännu ett läsår framöver. 

Jag kommer att spendera en hel del tid i Järvsö resten av augusti och delar av september som alltid. Jakttider för lilla M'ets pappa. Ingenting jag har något emot. Jag får ta del av lilla M´s skolvardag, brukar hinna ikapp med mitt pappersarbete på jobbet och hinner förhoppningsvis träffa lite gamla vänner under dessa dagar. 

Välkommen vardag och rutiner!!!

Karmisar Becca

Inga kommentarer: