söndag 27 juli 2014

Nummer två har blivit två




HURRA, HURRA för fina V idag!!!

För två år sedan om ungefär en timma gick vi en trappa upp till förlossningen på Falu lasarett. Var då inlagd sedan några timmar tillbaka för havandeskapsförgiftning.

Eftersom jag inte alls kände av detta, så var min fasa då att jag skulle gå flera veckor över tiden och bli kvar i en sjukhussal resten av mitt liv (kändes så de typ åtta timmarna jag var tvungen att ligga raklång i ett rum, med två andra stackare som legat där betydligt längre än mig och hade betydligt längre kvar innan BF).

Efter 35 minuter på förlossningen var han född. Tack för det gullunge!









Idag har båda barnen köksat omkring. Var och en på sin nivå.
Lilla M gjorde en ritning över dagens födelsedagstårta för flera veckor sedan:)


Blåsa ut ljusen på tårtan var ju ingen konst och äta själv är ju numera lätt som en plätt!
I alla fall när det vankas tårta.






Legopresenten engagerade hela det lilla kalassällskapet och får nog toppnotering vad det gäller dagens hela två paket (alldeles tillräckligt anser den snåla Mamman).

Nu sover fördelsedagsbarnet som en stock och vi andra tänker krypa upp i soffan, njuta av de smattrade regnet (äntligen, så välkommet) och se filmen om Lady Di!

Karmisar Becca

Inga kommentarer: