fredag 25 april 2014

Den stora knöldagen





Lönefredag! 
Jag har spenderat 218 kr på en suverän frukost på Café Rival (2 personer) och 320 kr i ett parkeringshus. Gah!!! Men har ni inte provat Rivals frukostmenyer så kan de varmt rekommenderas. Ta dock tunnelbanan istället:)

Fredagen den 25 april är den stora knöldagen. Ute på Kastellholmen i Kolskjulet bjuder Karolinska sjukhuset in till jätteintressanta föreläsningar för dem som haft någon form av Sarkom. En blandning av erfarenheter från läkare, professorer och patientfall. Lite god mat och vacker musik. 

Nu har ju jag aldrig haft en sådan knöl. Jag hoppas att jag inte har det nu heller och att jag ALDRIG får en. Men min syster har haft:( och det gav mig möjligheten denna fredag att få träffa alla dessa intressanta människor!





För att ta sig ut till det gamla kolskjulet, behövde vi passera genom den så enormt vackra Kungsträdgården så här års. Allt är så fantastiskt rosa. Älskar ju rosa!!!

Sedan ut via Skeppsholmen. En lugn oas mitt i Stockholms fredagsrusning. I soligt varmt och skönt väder kan man ju inte annat än älska vår fina, fina huvudstad.



Och Af Chapman i solnedgången. Visst ligger detta vandrarhem trolskt vackert?

Nu ska jag bege mig in mot centralen och möta upp en av mina närmaste vänner från Järvsö (åtminstone räknar jag in henne som det, vet inte vad hon gör). Hon ska idag få inkassera sin "fylla jämna års present" från mig. Mysigt!!!

Karmisar Becca






Inga kommentarer: