onsdag 30 maj 2012

Leva som amputerad...


Min lillasyster lever sitt liv med bara ett ben efter att ha behövt ta bort detta pga cancersjukdom 2006. Hennes vän Madde levde sitt liv med en liknande erfarenhet. I höstas gick hon bort helt utan föraning, bara 26 år gammal. Hennes pojkvän driver en websíte, som ska fungera som ett nätverk för andra som är i samma situation eller andra som behöver inspireras i en ifrågasättande stund i livet.

Jag måste få passa på att göra lite reklam för denna fina sida Chikara Foundation . Än så länge har tre unga svenska tjejer som drabbats av denna omställning i livet skrivit om sina erfarenheter. Intressant läsning även för dem som inte är amputerade eller lever med någon närstående som är det. Direktlänk till min systers berättelse här.

Karmisar Becca

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, va nyfiken jag blev. Vill läsa! Länkarna eller hemsidan fungerar inte. Frustrerande!
Kram Anna

Hovgårdsgudinnan sa...

Prova igen. De funkar från båda mina... Kramsisar