lördag 9 oktober 2010

Moskva 7 oktober!


I spänd förväntan på Stadsteatern...






Fördrink på Drottninggatan...
Den måste ses av de som har möjlighet. Det är sådana här människor (i det här fallet en kvinna) som gör att vår värld fortfarande håller vår jord snurrande åt rätt håll. En mer karaktärsfast och orubblig kvinna än Nina Krasnova kan nog bli svår att hitta. Om det fanns fler som henne skulle vår värld vara enklare att leva i, för alla! Jag har aldrig varit så arg och frustrerad under en teaterföreställning någon gång tidigare och jag gick ut från stora scenen på Stadsteatern och var... ja, ilsken, men ändå lycklig över vetskapen att det fortfarande finns människor som försöker göra skillnad. I det här fallet till det bättre i mina ögon.
Jag och syster intog ett glas champagne (Nocturn, Tatting) innan föreställningen på ett jättemysigt kaffehandel/bar på Drottninggatan som hette Legend. Kan varmt rekommenderas för en fördrink om ni är i Stockholm någon gång. Som jag förstod det hade lokalen använts till ljusstöpning och tvåltillverkning tidigare. Väldigt mysigt som sagt.

Tack och lov avslutade vi kvällen med trevliga vänner till min syster på restaurangen Grill, också den på Drottninggatan. Man behövde bara komma in genom dörren för att min ilskna känsla skulle rinna av. Häftig restaurang. Jag har aldrig varit där förut. Vilken mat!!! Tur att Linda lät oss få vara med på hennes 31-års middag. Det tackar jag allra varmast för.

Karmisar Becca.


Inga kommentarer: