onsdag 29 september 2010

Jag åker bil and I like it!


Just hemkommen från ännu en tur fram och tillbaka till Järvsö. Det innebär exakt 40 mil varje gång. Får en del kommentarer ibland om hur jag "kan gå med på" att det alltid ska vara jag som kör denna sträcka för att hämta och lämna min snart 6-åriga älskling. Skulle man rent juridiskt, moraliskt (enligt vissa, andra inte, alla tänker vi olika) och ekonomiskt se på det, så kanske man borde dela åksträckan... Men jag älskar verkligen dessa bilresor! Två timmar och femton minuter har jag för mig själv ena vägen. Med en bra ljudbok eller med musik på en volym som på gränsen spränger högtalarna... Två timmar och femton minuter med världens (ja, ja, jag vet att jag är partisk) mest fantastiska dotter. Hon är en enormt roliga respolare. Hennes funderingar och idéer slår det mesta. Idag tyckte hon att vi skulle busringa till folk när vi åkte hemöver ifrån Järvsö. Jag skulle förställa rösten, säga att jag hette Bernt och skulle leverera de beställda tigrarna... Vi ringde hem till Mattias, han gick inte på det, men Malin höll på att kikna av skratt :)
Karmisar alla!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ååh...va gullig tjej! Förstår dej med bilkörningen, skönt å "vila" i bilen! Kram Ullis

Anonym sa...

Jag kan förstå att du tycker om att åka bil, för det händer tydligen något nästan jämt på dina resor...och sen ha en så humoristisk dotter som hittar på så mycket tok.
Kram /Inger G