söndag 13 april 2014

Söstra mi å Hårologi!



Helgen har tillbringats och tillbringas fortfarande i Vällingby/Spångatrakten. Min fina kollega på salongen ska gå över på Hårologikonceptet! Jiipiii! 
Även hon har ledsnat på alla okunniga säljare som ränner på salongen och inte har någon aning om vad de pratar om.





Alla utbildade frisörer borde någon gång gå Hårologis grundkurs, enligt min mening. Oavsett om man vill använda deras produkter eller inte. 

Det ger oss en betydligt djupare kemikunskap och förståelse för hur håret och hårbotten påverkas av olika ämnen och hur man bör hantera det vi utsätter håret (och även huden) för. Och ibland är det faktiskt ganska skönt att mota vissa frisörmärken vid dörren, för att man vet vilken ren skit det är! (Inte allt, men väldigt mycket).

Själv har jag ränt lite fram och tillbaka mellan lektionssalen på Hårologis "högkvarter" och Casa Vällingby (systers boende). Mammahjärtat vill tillbringa helgen med lilla M ( även om hon kommer igen på torsdag), samtidigt som jag älskar mera, mera, mera kunskap! Bör tilläggas att lilla M föredrar mosters sällskap framför Mammans, så det dåliga samvetet har jag helt i onödan:)




Just nu ligger jag på systers säng och tar en powernap och hör de tjattra för fullt i pannkaksköket. Här vankas pannkakslunch på köksgolvet. Like old times, när dessa två hade kvalitetstid tillsammans när lilla M var liten;) Sötisar!
Så som sagt, Mamman är överflödig.

Snart blir det Dalarna, imorgon Hälsingland och åter till vardagen:)

Karmisar Becca





Inga kommentarer: