måndag 24 mars 2014

Grekisk klippning


Har varit och klippt mig här idag. Alltid kul att testa hur det är i andra länder. Och gissa om jag blev omhändertagen? Har väl aldrig varit med om liknande när man klippt sig! En receptionist som tig emot och hängde in min jacka, en som schamponerade mig, en annan som klippte, en fjärde som fönade och piffade på slutet och efter detta kontrollerade han som klippte mig slutresultatet. 1,5 timma för 43 Euro. Som gratis!



Två lånade bilder från salongens FB-sida.

Jag får sällan mitt hår som jag tänkt mig när jag är och klipper mig. Det har hänt en endaste gång förut i mitt liv och nu har det skett igen:) Det är inte så att jag brukar bli missnöjd (jag är rätt så luttrad vad det gäller olika frisyrer). Nej, det är nog bara jag som inte kan förklara. Men grekerna verkar förstå vad jag menar. 




Idag rök dryga 30 centimeter och det är gudomligt skönt!!! Mitt största problem nu är ju hur det kommer vara möjligt att åka till Athen varje gång jag behöver klippa mig...:)

Karmisar Becca





2 kommentarer:

karin sa...

Snyggt! Men som sagt dyrt att pröjsa en resa till Grekland när du ska klippa dig....då tycker jag att du ska prioritera Korsika ;-)

karin sa...

Snyggt! Men som sagt dyrt att pröjsa en resa till Grekland när du ska klippa dig....då tycker jag att du ska prioritera Korsika ;-)