onsdag 6 oktober 2010

Klippdej.nu











Tänk om alla fick känna för sina jobb som det jag känner för mitt. Jag tycker verkligen att det är helt suveränt att vakna på morgonen och att dagen är fullbokad av trevliga kunder. Den kundkrets jag har är helt makalös. Det känns inte som att man jobbar. Mer som att umgås med vänner. Idag har jag både skrattat och gråtit ihop med mina "klienter". Mitt på dagen ringde till och med en kund (vill inte verka skrytig, men jag måste få förklara vilka mysiga kunder jag har) bara för att säga hur nöjd hon var med frisyren. Hon ville bara ringa och säga detta. Så gulligt. Man blir så glad!
Jag har haft Morris med mig på jobbet idag, eftersom jag jobbat non-stopp från nio i morse till nio ikväll. Lite långt för en spaniel att vara ensam hemma. Han har skött sig exemplariskt i sin bur bakom disken (jag hade givetvis koll på att jag inte hade några allergiska kunder idag ska tilläggas).
Imorgon blir det också en hästdag fram till åtta på kvällen. Detta för att jag och doggen ska kunna åka till systeryster i huvudstaden efter jobbet imorgon och spendera fredagen där. Det blir Ikea i Barkaby under dagen och Stadsteatern på kvällen, för att se föreställningen "Moskva 7 oktober" av Hanne-Vibeke Holst med Katarina Ewerlöf i huvudrollen. Om journalisten Nina Krasnovas liv fram till att hon blev mördad den 7 oktober, imorgon för fyra år sedan. Ska bli mycket intressant och jag ser fram emot det jättemycket. Ska bli mysigt att hinna umgås med Bella en hel dag också.
Karmisar Becca.

Inga kommentarer: